Week 2 - Reisverslag uit Crewe, Verenigd Koninkrijk van PauinEngeland - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Crewe, Verenigd Koninkrijk van PauinEngeland - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg

23 Januari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Crewe

Hallo allemaal,

Week 2 is ook alweer voorbij. Nog maar 2 weken te gaan en dan heb ik al weer vakantie (Crewe week, een week zonder lessen maar waarin je wel workshops kan volgen). Veel van mijn huisgenoten studeren iets met sport en zij gaan die week naar Schotland om bergen te beklimmen. Dat zou dus betekenen dat ik hier de hele week alleen zou zitten zonder dat ik naar school hoef. Daarbij mis ik Jesse en thuis ook dus heb ik besloten om die week naar Nederland te komen!

Dinsdag ben ik met de trein naar Manchester geweest samen met een Finse Erasmus student. Niets is veranderd ten opzichte van twee jaar geleden. Manchester is een geweldige stad om te winkelen. Dit hebben we dan ook van 's ochtends tot 's avonds volop gedaan. Tussendoor hebben we lekker geluncht en zijn we even naar de kathedraal gelopen. In de avond zijn we nog naar het 'voetbal museum' geweest. Binnen 10 minuten stonden we ook weer buiten omdat shoppen toch leuker was! Als je een echte voetbalfan bent is dit museum zeker een aanrader. Op de terugweg in Crewe langs de Mac Donalds gegaan maar die is dus gesloten vanwege werkzaamheden. Ik weet dus ook wel waar Jesse en ik als eerste naar toe gaan in Nederland!

Op woensdag heb ik via de campus voetbalkaarten gekocht voor Manchester United! Mijn vader komt dat weekend overvliegen om samen naar de wedstrijd te kijken. Super leuk natuurlijk. Jesse is helaas te druk met zijn werk. Ik kijk echt enorm uit naar deze wedstrijd aangezien het hele 'Old Trafford' is uitverkocht. De sfeer lijkt me super gaaf daar.

De lessen op school zijn makkelijk te volgen. Mijn Engels wordt stapje voor stapje beter. De docenten zijn bereid om je goed te helpen. Aangezien mijn leraar weet dat ik naar Engeland ben gekomen om mijn Engels te verbeteren en hier niet ben om marketing te leren mag ik maandag gelijk een presentatie geven voor de klas. Heel fijn. De volgende keer hou ik gewoon mijn mond. Er wordt wel een redelijke mate van zelfstudie van je verwacht. Op dit moment moet je al beginnen met het lezen van artikelen en boeken. Begin april moet ik 3 verslagen inleveren van 3000 woorden per verslag. Ook moet ik een groepsproject doen. Hier kijk ik niet echt naar uit.

Aangezien ik de echte gezelligheid niet bij mijn huisgenoten kon vinden ben ik gaan zoeken naar een leuke society waarbij ik kon deelnemen. Ik heb trouwens twee nieuwe huisgenoten. 2 Denen van ongeveer 40 en 50 jaar.... Uiteindelijk heb ik besloten om bij de hockey society te gaan. Of er daadwerkelijk ook hockey gaat worden gespeeld dat weet ik nog niet. Dit zijn 9 hele leuke meiden waarmee ik ook al op stap ben geweest (in hoeverre dat kan in Crewe). Met zijn vijven in een Fiat 500 vertrokken we naar een karaoke bar. Onderweg heb ik mijn hart wel 20x moeten vasthouden omdat ik maar niet kan wennen aan het feit dat ze hier links rijden. Elke woensdagavond organiseren de meiden 'socials' en in het weekend gaan ze ook vaak samen weg. Op maandagavond wordt er getraind in Manchester.

Nou dit was het wel weer ongeveer voor deze week. Tot snel allemaal!

  • 24 Januari 2016 - 07:28

    Liesbeth Van As :

    Hoi Pauline,


    Wat lekker dat je weer naar huis kunt gaan als je zo'n heimwee hebt. Leuk verslag weer. Dion vertrekt waarschijnlijk dinsdag 2 februari voor 5 maanden naar Gijon Spanje. Ben benieuwd. Jij nog veel plezier daar en geniet ervan. Ga zelf maar niet autorijden als je.niet aan links rijden kunt wennen. Hahaha. Wie weet wat er dan gebeurd. Hihi. Groetjes van Tante Lies. Ps ik zal Lian het ook weer laten lezen. Xxx

  • 24 Januari 2016 - 08:29

    Anneke:

    Hoi Pauline,

    Ik kijk al weer uit naar je blogs. Fijn dat je ons zo op de hoogte houd. Heerlijk dat je weer een week naar Nederland komt. Goed van je dat je je hebt aangesloten bij een meidenclub en daar zoveel plezier mee hebt. Ik ben benieuwd of je ook echt gaat hockeyen. Gaaf dat je de foto's weer op de whatsapp hebt gezet, zo kan ik met je meeleven. Suces met je schoolwerk, maar jou kennende gaat dat vast wel lukken!

    Groetjes,
    Anneke

  • 24 Januari 2016 - 09:04

    Narda Collignon:

    Hoi Pauline,

    Wat een gezelligheid allemaal. Leuk om zo op de hoogte te blijven van jouw verblijf in Manchester.
    Wat ik niet begrijp is dat jij niet mee bent gegaan met het bergbeklimmen. Hahahaha..... Heel verstandig hoor. Het lijkt mij ook doodeng.
    Fijn dat je over 2 weken weer een weekje Hollandse lucht komt opsnuiven, en ook leuk da pappa naar Manchester komt om naar het voetballen te gaan kijken. Hans en Louise gaan as. woensdag naar Exelcior/PSV. Ook leuk he.

    Heel veel succes nog met de presentatie in het Engels. En geniet maar lekker.

    Dikke kus van Hans en Narda

  • 24 Januari 2016 - 09:08

    Henny:

    Lieve Pauline,
    Leuk om weer van je te lezen. Hartstikke goed dat je overal op af gaat om een leuke tijd te hebben. Met zo'n meidenclub kun je veel plezier beleven. Beter dan met allerlei oude knarren in je flat te zitten.
    Gezellig voor je vader en moeder en Jesse dat je weer een weekje naar huis komt. Toch wel gemakkelijk zo met goedkope vluchten tegenwoordig.
    Je wordt met je presentatie in het Engels gelijk in het diepe gegooid, maar heel goed van de leraar om je zo voor het blok te zetten. Je bent zeker beter dan Louis van Gaal!!
    Ook leuk om met je vader naar het voetballen te gaan. Ik zag de kaartjes als op Facebook voorbij komen.
    Succes voor de komende week. Ik blijf je volgen.
    Groetjes Henny


  • 24 Januari 2016 - 09:45

    Juliette:

    Het Pauline,

    Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van jou avontuur!!. Al begrijp ik dat we je volgende week weer live kunnen zien en spreken ......
    Langs deze weg heel veel succes, maar vooral heel veel plezier in Manchester. En natuurlijk met je presentatie!.

  • 24 Januari 2016 - 10:00

    Paul En Will:

    Hallo Pauline,
    Heerlijk om je verslag weer te lezen.
    Let maar op nog even en je praat makkelijker Engels dan Nederlands. Kijk maar naar Marlous.
    Volgende week lekker een weekje thuis weer en op naar de Mac.
    Het vooruitzicht van een vader dochter weekend lijkt me ook heel tof.
    Succes met je presentatie gaat vast goed komen.

    Groetjes Paul en Will.

  • 30 Januari 2016 - 09:17

    Brigitte:

    Hai Pauline,

    Leuk om je blog te volgen. Ik merk dat je je draai nog wel wat moet vinden, maar ja je bent er pas twee weken. Aan het einde wil je niet meer weg wedden. En wat mankeert er overigens aan huisgenoten van 40 en 50 jaar...... Voel me niet aangesproken hoor ;-)).

    Geniet er van. Groet Brigitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Crewe

Minor in Engeland

Minor Exchange Erasmus Buitenland

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2016

Laatste blog!

01 Maart 2016

Week ?

15 Februari 2016

Week 5

31 Januari 2016

Week 3

23 Januari 2016

Week 2

Actief sinds 10 Jan. 2016
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 3131

Voorgaande reizen:

10 Januari 2016 - 31 December 2016

Minor in Engeland

Landen bezocht: