Week 1 - Reisverslag uit Crewe, Verenigd Koninkrijk van PauinEngeland - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Crewe, Verenigd Koninkrijk van PauinEngeland - WaarBenJij.nu

Week 1

Blijf op de hoogte en volg

17 Januari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Crewe

Hallo allemaal,

Ik had beloofd om jullie allemaal op de hoogte te houden via een blog zodat jullie allemaal kunnen lezen hoe het gaat met mij. De eerste week zit er al weer op in Engeland. Zaterdag 9 januari ben ik om 3 uur snachts vertrokken naar het vliegveld Charleroi (nog bedankt voor het wegbrengen Berry en Joyce!). Na een half uur te zijn omgereden omdat België niks fatsoenlijks kan aangeven op de weg zijn we eindelijk aangekomen op het vliegveld. We dronken met z'n alle een kop koffie en namen afscheid. Jesse en ik gingen door de douane en Jesse moest meteen een drugstest doen. Eenmaal aangekomen in Manchester werd Jesse gelijk ondervraagd wat hij wel niet kwam doen in Manchester. Hij ziet er blijkbaar verdacht uit? Ook lukte het niet om mijn paspoort te scannen. Dit duurde natuurlijk ook weer even. Uiteindelijk zijn we in een door school vergoede taxi gestapt om door te reizen naar Crewe.

In Crewe hebben we gelijk de sleutels van mijn kamer opgehaald. Ik heb een redelijk grote kamer met gelukkig een eigen badkamer. Toen ik aan kwam stond de keuken vol met (vieze!) spullen maar er was uiteindelijk niemand te bekennen. Mijn ouders waren vrijdag al aangekomen in Crewe en sliepen in een hotel naast de Campus. We hebben met zijn vieren mijn kamer ingericht en zijn naar het winkelcentrum gelopen. Dit is ongeveer een kwartiertje lopen vanaf mijn huis. Savonds hebben we lekker gegeten bij de Mexicaan. De volgende ochtend vlogen mijn ouders en Jesse naar huis. Ik vond dit vreselijk en heb dus ook zeker wat traantjes gelaten. Ik moest erg wennen aangezien ik in een vreemd land zat, nog helemaal niemand kende en in een vies stinkend huis zat. Ook wist ik niet waar ik maandag les had of wanneer ik les had.

Na een tijdje kwam ik erachter dat ik dus wel kamergenoten had waarvan 1 gelukkig dezelfde vakken had als ik. Maandag ben ik met hem naar school gelopen omdat we een afspraak hadden met onze coördinator. Van de afdeling business management zijn er maar 3 internationale studenten, ik en twee jongens uit Letland. Ik vond de eerste dag verschrikkelijk aangezien de stomme letten alleen maar Lets tegen elkaar praatten terwijl ik er niks van begreep. Vond dat erg asociaal. Ook wist ik niet dat ik lessen moest volgen samen met de reguliere Engelse studenten. Mijn Engels is namelijk niet zo super goed.

De lessen hier zijn redelijk goed te volgen. Tot nu toe is het vooral herhaling dus dat is wel makkelijk. De leraren zijn erg behulpzaam. De studenten versta ik wat minder goed door het Engelse accent maar dat komt wel. Ik heb elke dag maar 3 uur les en ben elke dinsdag vrij. Voor 1 vak ben ik in een projectgroep ingedeeld. Voor de rest van de vakken moet ik een rapport van 3000 woorden schrijven. Ik verwacht dat dit wel goed komt.

Ook zijn er twee nieuwe huisgenoten bijgekomen. We hebben een groep gevormd met de internationale studenten van de flat naast ons. Samen zijn we bijvoorbeeld naar Liverpool gegaan met de trein. Ook hebben we een aantal Engelse pubs bezocht.

Omdat mijn flat echt smerig was en iedereen telkens mijn schone spullen gebruikten zonder iets te vragen heb ik een flat meeting georganiseerd. Samen hebben we alles schoongemaakt en het eten weggegooid wat niet van ons was. Hier ben ik nog steeds erg blij mee.

Vandaag staat Liverpool - Man United kijken in een pub op het programma. Op de campus kan ik voetbalkaarten krijgen voor man uni voor maar 20 pond.

Ik hoop dat jullie nu een beetje op de hoogte zijn!

  • 17 Januari 2016 - 13:08

    Denise :

    He pauline wat leuk om wat van je te horen zeg. Ik snap dat de eerste dagen niet zo leuk waren als je niks weet en nog niemand kent. Gelukkig ist nu al n stuk gezelliger. En wat gaaf dat je zo goedkoop aan voetbalkaartjes kunt komen zeg!! Nou heel veel plezier daar nog en we houden contact. Xxx

  • 17 Januari 2016 - 13:17

    Anneke:

    Hoi Pauline, leuk dat je een blog bent gestart zodat we een beetje kunnen meemaken wat je allemaal doet in Engeland. Goed dat je die meeting hebt georganiseerd en dat de keuken weer wat schoner is. Ik heb al lekkere maaltijden langs zien komen op de whatsapp. Ik denk dat de maanden zullen omvliegen in Engeland. Ga er maar lekker van genieten!
    Groetjes, Anneke

  • 17 Januari 2016 - 13:55

    Will En Paul:

    Goh wat leuk Pauline zo'n blog. Je maakt al heel wat mee in een week.
    Goed van je om een flatmeeting te organiseren. Is toch veel lekkerder een schoon huis.
    Wat lullig voor Jesse dat hij zo gecontroleerd werd.
    Ik hoop nog veel leuke dingen van je te lezen. Genieten maar hoor, voor je het weet ben je weer thuis.
    Groetjes van Paul en Will.

  • 17 Januari 2016 - 13:59

    Narda Collignon:

    Hoi Pauline

    Wat heerlijk om dit te lezen.
    En ik heb enorm moeten lachen om jouw "schoonmaak" vergadering.
    Maar, je hebt gelijk hoor. Laat ze maar meteen weten hoe het hoort.
    En geniet van deze maanden. Heel veel succes!!
    Dikke kus van Hans en Narda

  • 17 Januari 2016 - 14:03

    Daantje:

    Ondanks deze moeilijke start, ben ik ervan overtuigd dat je 'n geweldige tijd gaat beleven!
    Keep up the good work!
    Dikke knuffel,

    Daantje

  • 17 Januari 2016 - 14:22

    Kim:

    Veel plezier Paukie! En met het Engels komt t helemaal goed. Ik had er eerst ook moeite mee maar straks weet je niet beter ;)! Geniet er van!! Xx Kim

  • 17 Januari 2016 - 14:45

    Anne:

    Leuk om te lezen Pau, gelukkig ben je een beetje opgestart daar. Geniet ervan!! XXX

  • 17 Januari 2016 - 17:03

    Liesbeth Van As:

    Hoi lieve Pauline,

    Ik zal Lian je blog ook laten lezen.
    Leuk je zo te kunnen volgen. Was wel lullig voor Jesse hè. Sommige mensen hebben dat nou eenmaal. Hoop dat jullie er ook hartelijk om hebben kunnen lachen. De boef. Hihi.
    Dat Engels, joh dat gaat vanzelf goed komen. Kwestie van doen. Gelukkig heb je al aansluiting gevonden bij deze en gene. Ik wens je veel plezier en succes en kijk al uit naar je volgende verslag. Xxx

  • 18 Januari 2016 - 08:39

    Henny:

    Hallo Pauline,
    Leuk om je blog te lezen. Ik heb ook net je foto's op Facebook gezien. Keuken ziet er inderdaad schitterend uit. Goed van je om iedereen er zo bij te betrekken. Een eerste week is altijd moeilijk, omdat je niemand kent en niet weet waar alles is. Maar zo te lezen sla je je er goed doorheen. Hartstikke leuk dat je ook al in Liverpool bent geweest en het spoor van he Beatles hebt gevolgd. Van je moeder hoorde ik dat je goed voor jezelf zorgt en ik heb ook al een foto van je maaltijd van zaterdag gezien. Prima! Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen, veel plezier en ik lees graag je verslag. Groetjes, ook van Johan natuurlijk, Henny

  • 18 Januari 2016 - 14:17

    Veronique De Jong:

    Hallo Pauline, ik ga je zeker volgen! Veel success en plezier. Maak er een mooie tijd van.
    Groeten, Veronique de Jong

  • 19 Januari 2016 - 09:56

    Louise:

    Pau! Super stoer van je joh! Leuk om mee te kunnen lezen. Het went vast snel daar. En in een schoon appartement nog net iets sneller

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Crewe

Minor in Engeland

Minor Exchange Erasmus Buitenland

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2016

Laatste blog!

01 Maart 2016

Week ?

15 Februari 2016

Week 5

31 Januari 2016

Week 3

23 Januari 2016

Week 2

Actief sinds 10 Jan. 2016
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 3108

Voorgaande reizen:

10 Januari 2016 - 31 December 2016

Minor in Engeland

Landen bezocht: